Regn och rosor

Jag har besökt Runmarö i Stockholms skärgård tillsammans med min dotter. Vi bodde en natt i Tärnvikens bed & breakfast. Vilket underbart ställe, en liten stuga mitt i en rosenträdgård!
Men nej, vi hade i alla fall inte tur med vädret...
Det regnade hela måndagen men det var ganska mysigt att sitta i den lilla stugan och läsa. Vår trevlige värd lånade ut regnkläder så att vi kunde promenera fram och tillbaka till Runmarö krog för middag (våra jackor var redan blöta).
Under tisdagen var det mulet men i alla fall uppehåll. Anders, som innehavaren heter, visade mig runt i sin helt fantastiska trädgård - han har mer än 500 sorters rosor! Jag lovar att det doftade där efter regnet. Dit måste jag återkomma(gärna i solsken)!
Jag fick sticklingar med mig hem (Tack, snälla Anders!), så nu ska jag försöka få dem att rota sig!
Någon som har lite goda råd?








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0