En kotte i Sala

En semesterledig tisdag har tillbringats hos faster och farbror i Sala. Det var en sommarvacker resa dit och vid vägen en skylt: Plantmakeriet! Å, därifrån som jag skickat efter jättevallmo! Bror svängde snällt in på den lilla avtagsvägen och jag såg för min inre syn hur jag skulle hitta fler vallmoplantor och kanske annat jag också ville ha, men - det var stängt på tisdagar! Av alla dagar!
Nåja, det var förstås väldigt trevligt ändå när vi kom fram till Sala.
En fin dag i gott sällskap med god mat på en vacker innergård i solen! Inte så mycket mer att önska, väl?
När vi skulle vända hemåt igen, prasslade det lite vid planket och fram under syrenerna kom följande lilla kamrat traskandes. Pigge Lunk i egen hög person!

image37

image36


Kommentarer
Postat av: Åsa!

Åhh, en igelkotte detta härliga djur! Hoppas de har lite smarrig mat att locka honom, eller henne, med!

2008-06-05 @ 01:43:43
URL: http://bitihopdax.blogspot.com/
Postat av: Katarina

Åsa: Faster hade lite laxskinn sparat åt honom, det var tydligen populärt. Annars får han kattmat. Det känns verkligen som ett urtidsdjur.

2008-06-05 @ 06:59:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0