Tillbaka igen hos rosorna

Det här är en ros som jag velat ha i många år, förra försöket slutade med en helt annan.
Så nu har jag äntligen lyckats få tag på henne och jag vet inte om jag är besviken...
Doften skulle påminna om pion men jag tycker att hon doftar gott men mer som modernare rosor,
Hon heter Gerbe Rose och är en Wichuraianaros från 1904. Söt färg - jag väntar med att tycka något mer.
Det här är den allra första blomman... hon har en rolig knopp - den ser nästan konstgjord ut.





 

Kommentarer
Postat av: Claus

Gerbe ger ett gott första intryck. Och knoppar, visst är det något särskilt med dem. Jag blev helt betagen i gotlandsbilderna. Huset, blommorna. Känner så väl igen din beskrivning, fast det var många år sedan jag besökte ön. Claus

2008-06-24 @ 08:41:09
URL: http://lotten5.blogspot.com/
Postat av: Katarina

Claus: Gotland är härligt och det är Skåne också!

Jag har en Gerbe Rose och en New Dawn, nu letar jag en klängros till. Den behöver inte bli så hög, men måsta dofta, skulle vilja ha en mörkröd tror jag. Något tips?

2008-06-24 @ 23:21:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0