Sköna maj välkommen...

Idag är det första maj och då hade jag ju tänkt att min blogg skulle vara igång redan. Men - jag får smygstarta lite nu istället.
Dagen har ägnats Konsumismen med besök i plantskola (och Ikea men det är en annan historia) Det är den nya lära som allt fler verkar bekänna sig till och idag således även jag. Så kan det gå.
Besökte Zetas trädgård, det var fler som kommit på den idén. Men jag hittade för en gångs skull nästan allt jag ville ha.
Flera gånger har jag kommit därifrån med något annat än det jag tänkt, men nu höll jag mig till listan.
Den enda avvikelsen var en liten viol "Freckles" som funnits på lista många gånger förut men alltid varit slut.
Orsaken till besöket den här gången var en ros "Souvenir de Malmaison". Jag ska ta en bild på den när den kommit lite längre, nu är det mest pinnar, och när min nya kamera kommit från det stora landet i väster.
Annat på listan var Nepeta "Walkers Low", nu fanns den - när jag skulle köpa den för några år sedan kom jag istället hem med "Wild Cat" , den är en invasiv, stor sort som är ful efter blomningen och inte vill blomma om hos mig.
Dessutom en porslinsveronica för den blå färgens skull, kungslilja och gråmalva/Lavatera "Barnsley", det ska bli spännande.
Nu ska jag försöka peta in en annan bild än rosen, nämligen lite snödroppar som jag flyttat "In the green", det ska man visst göra, de blev först i den rabatt där rosen ska stå.
Den bilden får inleda min blogg, rabatten och våren!

Snödroppar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0