Ur led är tiden...

Ja, så farligt är det kanske inte. Jag har kommit ihåg att ställa om både väggklockan, armbandsuret, väckarklockan och mobilen. Till vintertiden - som gör att solen går ner strax efter klockan tre på eftermiddagen...
Men - det finns tydligen hopp! Innan solen gick ner siktades de här små vännerna. I den Linnérabatt som Södra Årstalundens koloniförening gjorde till Linnéjubileumet härom året. 
Vet inte om jag nämnt det men alla koloniföreningarna på Södermalm gjorde en Linnérabatt i samarbete med staden. Tanken var väl att  dels hedra Linné förstås, men också att visa de växter som han själv gärna odlade och som han tagit hit (tror jag, nu blev isen tunn känner jag) antingen själv men framför allt hade han ju elever/lärjungar som reste runt i världen och samlade växter att ta hem till Sverige och Europa.
Nåväl. Smultronet blommar! Det vet jag att Linné åt för att bota sin gikt. Och violen!
Det är faktiskt november...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0