Lördag i stan

Tar en runda på stan med U. Vi hinner med Kungsträdgården, gubbdagis (Clas Ohlsson), promenad till Gamla stan och en god lunch, fortsätter hem mot Södermalm. I en butik glömmer jag min halsduk i provrummet, när jag upptäcker det 20 minuter senare och går tillbaka så är den borta - trist. Hoppas tjuven känner att stöldgods inte är så klädsamt.
Nåväl, går sen ner i koloniområdet för att plocka plommon. Chutneyn sist blev så uppskattad att jag måste göra mer!
Där möts jag av nedanstående vy. Bilden kan nog inte göra upplevelsen rättvisa - det var så vackert! 
Längst bort kan man dessutom ana en ny "skyline" i Årsta - där byggs tydligen höghus.


Kommentarer
Postat av: loppa

Ingen Noa-halsduk hoppas jag?

2008-09-20 @ 21:18:08
Postat av: Katarina

Loppa: Nä, men ändå...

2008-09-20 @ 21:21:06
URL: http://kollitott.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0