Nu är det dags

Det är lite trösterikt att tänka på våren tycker jag. Även om det i dag har varit en vacker höstdag så börjar ju trädgårdsåret ta slut.
Det är lite härligt då, att gräva ner lökar och tänka på våren. Poetnarcisser "Recurvus" och små Thalianarcisser. Jag har redan grävt ner åtskilliga men har svårt att få dem att trivas. Det blir mest blad. Kanske måste jag gödsla, kanske gräver jag inte ner dem tillräckligt djupt, kanske trivs de inte på de skuggigare platserna som ligger lite lägre, kanske blir det för blött på vintern.
Jag vet inte, men gräver oförtröttligt ner nya lökar för vita, gammaldags narcisser med doft är bland det vackraste jag vet.



Kommentarer
Postat av: Åsa!

Det där känner jag ingen. Jag ska börja gräva upp lökarna efter blomning, om det nu blir av...

2008-09-13 @ 20:04:56
URL: http://bitihopdax.blogspot.com/
Postat av: Katarina

Jag längtar redan till våren! Så ska det väl inte vara om man ska leva i nuet förstår jag.

2008-09-15 @ 11:00:37
URL: http://kollitott.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0