Amorosa igen

I ett av mina första inlägg på bloggen (den 11 maj) skrev jag om mitt lilla äppelträd Amorosa och visade en bild på blommorna.
Jag var lite orolig då, det var kallt och inte ett enda bi syntes till. Jag trodde inte att det skulle bli några äpplen.
Men det blir massor och ändå har jag gallrat bort säkert 50-60 äppelkart!
Jag vet inte riktigt hur det gick till - det där med blommor och bin kanske bara är en myt??
De ser goda ut, jag var tvungen att proväta ett fast jag vet att de inte blir klara förrän i september/oktober.
Och det var förstås inte moget, fast ganska gott ändå. Jag måste försöka vänta, man får magknip av omogna äpplen tycker jag mig minnas från äppelpallar-räder från förr.


Kommentarer
Postat av: Åsa!

Det ser ju jättesmarrigt ut! Kommer att bli jättegoda äppelkakaor!

2008-08-26 @ 15:32:55
URL: http://bitihopdax.blogspot.com/
Postat av: Katarina

Åsa: Japp, det finns inga äpplen som är så goda som Amorosa/Aroma i äppelkaka! En av fördelarna när jag valde träd :O)

2008-08-26 @ 16:20:24
URL: http://kollitott.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0