Å vilken present!

Min vän A var på besök i dag. Med sig hade hon en planta - ett blåregn! (Wisteria sinensis)
Jag har drömt om ett sånt, vet en kolonist i Årstalunden som har ett helt fantastiskt, det täcker nästan hela hans stuga!
Men jag tror att det är lite ömtåligt och ställer hårda krav på beskärning, så jag har inte riktigt vågat.
Det ska bli väldigt spännande. Undrar om det ska beskäras nu i augusti eller om man ska lämna det i fred första året?
Tacksam för råd! Men, jag får väl läsa på.
Under bilden på mitt lilla blåregn, några bilder som jag tagit i Texas, där är ett gynnsamt klimat... för blåregn :O)






Kommentarer
Postat av: HeatherJ

Hey! I recognize that tree!

2008-07-16 @ 10:06:40
URL: http://boxcarheather.wordpress.com/
Postat av: Annika

Då och då slinker jag in på din blogg och TRIVS. Nu har jag oxå varit i Göteborg och tycker det var underskönt att gå på trädgårdutställningar med bara växter, inga tält med tingeltangel, inga trädgårdmaskiner eller bjäfs. Köpte ´Onoclea sensibilis`pärlbräken som ju fanns lite varstans. Bl a i Linnéträdgården. Nu har jag den i min nyrenoverade rabatt i halvskugga.

Kom och hälsa på vetja nu när rosorna blommar!

Som bonus får du ett buxbomsklot, stickling från Olas trädgård, den gul/gröna om du minns.



2008-07-17 @ 21:57:25
Postat av: Katarina

Heather:Tänkte väl det!

Annika: Vad snyggt det låter med pärlbräken. Hur är det med den 26:e? Nämdödagen?

2008-07-18 @ 08:42:16
URL: http://kollitott.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0