"SNÖKAOS"

Inte kom jag iväg till Göteborg i går inte. Men en dag på Arlanda blev det i alla fall...
Det såg bra ut när jag anlände. Hade tittat innan om mitt flyg skulle vara försenat men det såg ok ut. Vi fick gå på planet som skulle starta vid 11.30. Väl placerad med säkerhetsbältet på berättar kaptenen att vi fått en "slot-tid" om två timmar men att man hoppades komma iväg innan dess. Det gjorde vi inte. Vi satt i vårt plan i två timmar, sen rullade vi iväg en bit och det verkade hoppfullt. Men se då var det ett tekniskt fel på planet, vi fick rulla tillbaka och så småningom kliva av igen.
Det var kaos på Arlanda. Folk som skulle åkt på söndagen var fortfarande kvar. De flesta flyg var inställda.
Jag gav upp och ringde till Göteborg. "Jag vet inte vad det är med er stockholmare och snö" fick jag höra. 
Hade det varit Luleå hade jag tagit det, men jag har en bestämd känsla av att även södra Sverige drabbas av kaosrubriker emellanåt.
Det blev ingen bild - men ni kan kanske tänka er...
I morgon försöker jag igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0