Skön söndag

I går var det arbetsdag i koloniområdet, röjning av gemensamma ytor. Jag var ute hela dan.
I dag blev det också en utedag - besök på Slottsträdgården Ulriksdal, en plats som ligger mig varmt om hjärtat.
En god lunch med soppa på bland annat vit sparris och palsternacka. Sen te och en god äppelkaka. Lite sent för att skörda så mycket grönsaker, det mesta var redan borta, men lite majs, några små morötter och en blombukett blev det i alla fall. Och en ordentlig promenad i det fina vädret. Här kommer bild på skörden och en bild från butiken med fin prydnadskål!







Kommentarer
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Arbetsdag på koloniområdet...låter fint Katarina!

Och jag förstår mycket väl att Slottsträdgården Ulriksdal ligger dig varmt om hjärtat med tanke på den fina boken du skrivit.

2008-09-29 @ 20:41:04
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: Katarina

Slottsträdgårdsmästaren: En av två arbetsdagar - en på våren och en på hösten! Det var ett favoritställe innan också - därav boken! Ulriksdal är lite mer avspänt än Rosendal - som jag ju också tycker mycket om!

2008-09-29 @ 22:00:07
URL: http://kollitott.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0