Skördefesten

I dag var det dags för Peppar och Pumpa, kolonisternas skördefest i Tantolunden. Ett roligt initiativ, nästa år hoppas jag det blir fler deltagare. Får väl försöka hitta på något själv att delta med kanske. Den fina pumpan som jag visade på bild häromdagen var inte med, tydligen är den tänkt till ett annat ändamål. Synd, den hade vunnit!
Kenneth från Södra Årstalunden visade fuchsior, en hel del sålde grönsaker, en kolonibekant från Eriksdalslunden visade sina små kolonistugor i miniatyr som hon bygger - jättefina! Ibland fick man provsmaka, en bit tunt knäckebröd med gorgonzola och kvittenmarmelad var busgott!
Det gick att gjuta plattor i betong eller köpa ett fågelbad/blad. Några visade betongkrukor med bladen som relief, det var riktigt fint. Bild bifogas nedan. Vackra blombuketter tävlade liksom godaste kolonikakan! Odling i skottkärra verkade kul och praktiskt! Lätt att flytta när man behöver klippa gräset! 
Några vänner stötte jag också på, bland annat Slottsträdgårdsmästaren minsann!
Sedan surströmming hos  kolonigrannar, tack E och R!  En märklig kväll - nere på badet var det "Popaganda"festival, så ibland hade vi svårt att höra vad vi pratade om. Mängder av ungdomar irrade runt på gångarna i området och jag gissar att vi har en del burkar och annat skräp att plocka från våra lotter i morgon. Men det var trevligt ändå, fint och stjärnklart - fast det blir ju mörkt och kallt framåt kvällen nu.






Kommentarer
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Ja det där med att odla i skottkärran var ju fiffigt. Flytta runt som du sa och när hösten kommer så tippar man bara av allting i komposten.

Vi får väl hoppas att skördefesten utvecklas lite till nästa år och det tror jag att den gör. För att vara första gången så tycker jag att det var helt ok. Ha en fin söndag på lotten...eller var du ska befinna dig!

2008-08-31 @ 08:55:57
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: Katarina

Slottsträdgårdsmästaren: Tack, jo i dag blir det nog kollitott. Ha en skön söndag du också!

2008-08-31 @ 09:21:52
URL: http://kollitott.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0