För doftens skull

Jag har planterat Trädgårdsnattviol (Hesperis Matronalis) för att den doftar, särskilt varma sommarkvällar.
Någon sådan var det inte i kväll minsann. Då såg jag mest att den spritt sig mycket generöst.
Hela rabatten är full. Jag har nämligen inte rensat bort alla småplantor eftersom jag var lite osäker på vad det var.
Då måste man vänta lite - man kan ju rensa bort någon dyrgrip för att man inte känner igen den som liten!
Men nu syns det - 48 små nattvioler minst! Måste nog spara några för jag tycker att den är fin också. 

image30



Kommentarer
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Det är bara att gratulera. Man ska vara mycket försiktig när man rensar i planteringar så att man inte tar bort något vackert som t.ex. trädgårdsnattviol.

2008-05-28 @ 22:11:41
URL: http://gardener.blogg.se
Postat av: Katarina

Jo. Häromdagen ryckte jag bort ett blad som jag trodde var ogräs och kom på att jag har en höstanemon där...

2008-05-28 @ 23:02:37
Postat av: Annika W

Kul att följa din blogg. Visste väl att du skriver bra och det är ju roligt att läsa om din kollitott.
Det vita temat följer du ser jag. Jag har gått i dina spår och frösått vita salvior. Finnes ex att byta mot en vit trädgårdsnattviol. Om du inte rensat bort alla!

2008-05-30 @ 08:48:59
Postat av: Katarina

Nej, de står kvar än så länge. Tänkte kanske att någon ville ha.
Det låter som ett kristligt byte! Hör av dig så ordnar vi det!

2008-05-30 @ 22:56:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0