Sommaren är faktiskt slut

Jag skyndar förbi den lilla parken bakom Skrapan. Skåneparken, Rosenlundsparken? Jag vet faktiskt inte vad den heter, jag har hört många namn. Det är rått och lite kallt.
I somras lekte man playa här, med gula solstolar och parasoll i rader, precis som längs stränderna i Italien, Grekland och Spanien. Lite kul. Här satt folk en stund och läste tidningen, pratade i telefon eller med någon på plats eller bara vilade en stund med slutna ögon och ansiktet vänt mot solen. Däremot gick det ju inte att gå ner till vattnet och ta ett dopp tyvärr.
Inget vatten i sikte, bara lekplats och gata.
Nu är sommaren slut sen länge men solstolarna och parasollen står kvar och väntar på nästa sommar.
De ser lite felplacerade ut och grälla i färgen i novemberdiset. Men det känns lite skönt trots allt. Om några månader, fem kanske, går det säkert bra att slå sig ner igen. 


Kommentarer
Postat av: Tomic

Hejsan,

Nu är det så¨att jag har 2 tävlingar på min blogg där man kan tävla om att vinna

Tomb Raider Underworld och Tv-serie boxar som The Oc ( komplett )

Gå gärna in och titta och var med och tävla om du vill ( det kostar inget )

Ha en trevlig måndag !! http://tomiic.se

2008-11-10 @ 08:07:53
URL: http://tomiic.se
Postat av: Katarina

Tomic: Tack, men nej tack! Fast jag kan ju kika in ändå...

2008-11-10 @ 17:45:38
URL: http://kollitott.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0