Utflykt

I dag var det dags för aktivitet igen. I går regnade det hela dagen men i dag var det bara grått och lite ruggigt.
Då gick det bra att åka till Hässelby och Kyrkhamnsdagen där det var aktiviteter, ponnyridning och minitåg bland annat. Men det var också öppet hus i en stuga i det fina koloniområdet Lövsta. Oj. vilken skillnad det blir när man får bygga 24 kvm med 8 kvm glasveranda! Det kändes som en sommarstuga.
Den lilla fina örtagården strax intill var värd ett besök och att få plocka med sig en fin höstbukett (bild 1) hem var också mysigt.
Det såldes lite växter, bland annat chokladblomma (bild 2) som är jättefin tycker jag, men blommor som ska grävas upp och förvaras blir lite för marigt för mig. Jag nöjde mig med att nosa - den doftar verkligen choklad! I koloniträdgården växte bland annat Rosenflockel (bild 3) i stora ruggar - det var vackert.






Kommentarer
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Nu har du lyckats ta riktigt fina bilder igen....

2008-09-08 @ 04:42:53
Postat av: Katarina

Slottsträdgårdsmästaren: Tack. Det går bäst i regn eller nästintill tror jag. Sol är ju hopplöst, för bilder alltså...

2008-09-08 @ 07:57:23
URL: http://kollitott.blogg.se/
Postat av: HeatherJ

The pictures turned out wonderful! Thank you for coming!!!

2008-09-08 @ 08:37:50
URL: http://heather.thejonassons.com
Postat av: Katarina

Heather: Tack så mycket själva!

2008-09-08 @ 09:05:11
URL: http://kollitott.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0