En liten ballong

Fick syn på den här blomman på min gård och tyckte den såg rolig ut. Men jag fick leta lite i perennböcker för att bli säker på vad det var för något. Trodde det var någon sorts blåklocka/Campanula men det var det inte. Men lite kusin är den nog, tillhör släktet klockväxter men heter Praktklocka/Platycodon grandiflorus. Fast det kanske ni visste redan?
Nu åker jag till Tallinn - trevlig helg på er, för det tänker jag ha!
Ps. Fick en till liten födelsedagspresent i dag - hundratals små vallmofrön, som ska bli rosa blommor. De tänker jag sprätta omkring när jag kommer hem...


Kommentarer
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Stort grattis i efterskott Katarina och ha det fint i Tallin. Trevlig helg!

2008-08-15 @ 07:42:57
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: Katarina

Tack så mycket! Jag har haft en fin helg och hade en bra födelsedag.

2008-08-18 @ 21:45:27
URL: http://kollitott.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0