Besök i Wij trädgårdar

Resan gick till Ockelbo. Där fick vi äta en jättegod lunch, en guidad rundtur och sedan se Lars Krantz plantera en ros.
Just det där med rosplanteringen såg jag för några år sen också - i samma grop!! Rosen åker jo-jo där tydligen!
Sen var han så trevlig att han körde sin visning av rosenträdgården i repris, (vi hann inte klockan 12) och precis när han var klar så vred nån på duschen för fullt! Så det blev inga rosenbilder, men det kanske räcker nu?
Det blev en stund under paraplyerna  - synd, för det hade varit trevligt att strosa runt lite till, i elevträdgårdarna inte minst. Trots det en jättefin dag! 
Även i Ockelbo var den mörka borstnejlikan en succé (såg den ju i Göteborg också), troligen Ulf Nordfjäll som gillar den i år.
Bilder från en elevträdgård med fin pilflätning, kål och tagetes! Det var riktigt snyggt tyckte jag, snart börjar jag kanske gilla tagetes... 
Ett gjutet fågelbad av fyra rabarberblad! U som var med, och gjutit det som står i kollitotten, fick en ny utmaning!
En blombild med bland annat stäppsalvia, borstnejlika, vitpytta och vit rallarros! Grisblomma kallade vi den sistnämnda när jag var liten och bodde där i närheten, men det var nog den skära - den vita är snygg! Och den ska förstås vara med om man gör en skogens trädgård! (personerna på bilden är besökare och har inget samband med mitt inlägg :O)







Kommentarer
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Jag har hela hans rosföredrag/plantering på film. Man kanske skulle börja sälja den....

2008-07-13 @ 21:43:52
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: Katarina

Slottsträdgårdsmästaren:Jag undrar om de inte gör det på Wij. Såg i alla fall en film om trädbeskärning som han spelat in.

2008-07-14 @ 07:58:37
URL: http://kollitott.blogg.se/
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Aj då...där sprack min affärsidé. Min egen film är dock både producerad, regisserad och filmad av Slottsträdgårdsmästaren.

2008-07-14 @ 16:29:42
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: Katarina

Jamen det är ju suveränt - alla intäkter till dig :O)

2008-07-14 @ 18:24:45
URL: http://kollitott.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0