Malva och måbär

Malva har en förmåga att sprida sig, de rosa blommorna dyker upp lite överallt. Tycker kanske inte att det är det finaste som finns direkt. Därför blev jag glad i dag när jag hittade vita exemplar, de är vackrare, tyvärr växte de inte i den vita rabatten - om jag flyttar dit dem så blir de säkert rosa...
En liten måbärshäck har jag planterat, den är helt skapad av sticklingar som tagit sig jättefint. Jag har några kvar och är lite sugen på att göra en boll som jag såg hos Slottsträdgårdsmästaren. De var jätteläckra.







Kommentarer
Postat av: Elisabeth Brenning

Hej

Lustigt att du skulle skriva om den vita malvan. Vi har den också på landet i Sörmland och den är verkligen så fin att jag får lust att köpa fler plantor till stan. Har du sett nånstans? Tycker den rosa är rätt fin också men är ju inte lika bortskämd som du med rosor i trädgården. Gråmalvan är dock vackrast av alla malvor eller hur?

Elisabeth

2008-07-11 @ 15:25:47
Postat av: Katarina

Elisabeth: Jag har faktiskt inte köpt malvan,den kommer av sig själv. I år fler vita än jag minns att det var förra året. Gråmalvan har jag köpt och jag håller med - den är vackrast! Du får komma och hämta frön!

2008-07-11 @ 19:34:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0