Bästa busken


Nu blommar busken som jag tycker allra mest om. När jag var liten hade vi en stor schersmin (eller jasmin som jag sa då) i en skuggig del av trädgården. Den är alldeles magisk när den blommar, övrig tid är den ganska oansenlig, nästan tråkig. Så att det fanns en stor buske i min koloni var som en hälsning. Den var väldigt risig så jag har försökt föryngra den lite, vilken medförde att den föll ihop i två år och inte orkade stå upprätt. Nu har det kommit nya grenar så det börjar se bättre ut.
Jag har dessutom hittat en liten buske, som stod helt inväxt bland alla snöbär som dominerade lotten när jag tog över. Den har fått flytta och växer bra, blommar lite försiktigt för första gången.
Och för att jag inte får nog har jag planterat en till, en smultronschersmin som inte blir riktigt lika stor men som doftar smultron! 
Tänk om det gick att få med doften också... genom att klicka på bilden eller nåt...







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0