Dagar i rosendoft

Jag har semester, det är jätteskönt. I dag har jag småstädat i några rabatter, det har regnat och jag var ju på Gotland över midsommar.
Somliga saker växer väldigt fort! De där småplantorna som jag sparat lite för jag trott att det kanske var vallmo, åkte bort i dag. Det var inte vallmo.
Nu blommar hundratals rosor i min kollitott - ja, jag har inte hundra rosenbuskar, men de har ju massor av rosor allihop!
Det doftar ljuvligt! Ibland kommer en pust från grannens smultronschersmin som ett tillägg i paradiset, min är inte stor nog för att blomma än. Det är helt fantastiskt härligt, det var ju så jag ville att det skulle bli. Men fortfarande finns det plats för många rosor!
Jag letar efter en mörkröd doftande klängros, som inte blir så hög och efter en riktigt mörk buskros. Trodde att jag skulle få hem den senare i förra veckan från Cedergrens - men de var slutsålda.
Tidigare har jag visat bilder på Maidens Blush, en vacker jungfruros som är planterad till en liten gosse. Här kommer rosen som är planterad till hans lillebror!
En jungfruros även det, håll med om att det passar till små gossar! Dronningen af Danmark, en doftande Albaros från 1816.
Jag kan inte avgöra vilken som är vackrast!






Kommentarer
Postat av: Lilla B

Tack för kommentar på min blogg! Och nu har jag ju hittat en ny att läsa.

2008-06-26 @ 14:01:21
URL: http://lillab.blogspot.com
Postat av: Katarina

lilla B: Välkommen! Jag har läst dig i smyg ett tag. Du ger mig ett gott skratt eller i alla fall ett fniss ganska ofta - hoppas att jag kan ge dig nåt i utbyte!

2008-06-26 @ 16:31:38
URL: http://kollitott.blogg.se/
Postat av: Rosengeranium (Parkettodlaren)

Åh rosor! Jag önskar verkligen att jag hade plats för fler. Men en New Dawn trivs på balkongen, och det är ju inte helt fel.

2008-06-26 @ 20:41:58
URL: http://parkettodlaren.blogspot.com/
Postat av: Katarina

Rosengeranium: Fantastiskt att sätta en New Dawn på balkongen! Gissar att det är en balkong modell större?

2008-06-26 @ 23:02:36
URL: http://kollitott.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0