Tillbaka hos rosorna

I går kväll på hemväg från kollitotten, snubblade jag och ramlade handlöst så i dag är jag lite småskrubbad och har ont i en tå.
Tack vare framsidans väl utvecklade mjukdelar så slog jag mig alltså nästan inte alls, fast jag känner att jag är  lite mörbultad. Det är ju roligt att man har glädje av dem (mjukdelarna) emellanåt... 
Det var även skönt att min dotter inte var med, hon skrattar nämligen hejdlöst när folk (läs mammor) trillar omkull för att det ser så roligt ut. Som tur var så mosade jag heller inte buketten jag hade med mig hem, den står på köksbordet och innehåller bland annat nedanstående skönhet.
Nu blir det nämligen vackert och romantiskt på riktigt! Här är Maidens blush, en blekrosa Albaros. Lite hög och ranglig, men så vacker och med en underbar doft! Det här vore något att ha i en brudbukett! (Nej, jag har inte hört något om att jag ska gifta mig men man vet ju aldrig...) 
Faktum är att rosen är planterad för en liten gosses skull, det här är hans ros.





Kommentarer
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Dina rosor är otroligt fina. Albarosor är speciellt vackra tycker jag och jag har en Maidens Blush här utanför min bostad. Ha en fin midsommar dår på Gotland

2008-06-19 @ 11:21:23
URL: http://gardener.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0