Loppisfynd

Vet inte riktigt vad det är som är så himla kul med loppis. Jag kan i alla fall aldrig motstå en sån skylt, men jag handlar inte jämt får jag väl anföra till mitt försvar.
På Gotland fanns det också loppis förstås, här är fynden därifrån.
En hållare för kaffefilter i porslin (jag som knappt dricker kaffe), en liten emaljhink och en skål i pressglas för allt möjligt - vispgrädde  eller  oliver kanske. Och en kruka i andrasortering från krukmakeriet i Etelhem med kul stolar på.
Den var så fin så den får stanna hemma i lägenheten ett tag.
En man som jag delade hem med en gång, var trött på mina "pottor och byttor". Men jag tröttnar aldrig på keramik. Det är ett hantverk med gamla traditioner, att skapa kärl och skålar för att äta, dricka och förvara, det har människan gjort i tusentals år. Jag önskar att jag kunde själv. När jag gick en keramikkurs så blev alstren mer som nåt från dagis.
Och det är väl ok när dagisbarn gör dem, knappast när kvinnor i sina bästa år försöker skapa. 
Men det finns ju fler kurser...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0