Ny kamera

Nu har min nya kamera från det stora landet i väster anlänt! Nej, den är inte amerikansk det är bara dollarkursen som gör det billigt.
Ni ser nog ingen skillnad på bilder tror jag, men den nya har en massa skojiga funktioner som jag ska försöka lära mig. Och den gamla fullkomligt åt batterier. 
Nåväl, blommor kan vara något helt annat när man kommer nära märker jag. Förra året fick jag en liten planta vit sockblomma (Epimedium x youngianum) av en kolonigranne och den är söt och så, med ett fint bladverk som får vacker höstfärg. (Blommar maj-juli och vill stå i halvskugga, ca 10-20 cm hög och blir en bra marktäckare hoppas jag)
Men när man kommer så här nära så är den ju helt fantastisk! Eller hur?

image26

image28





Kommentarer
Postat av: My

Vad roligt med ny kamera :D Vad är det för någon ??

2008-05-26 @ 18:00:33
URL: http://my92.blogg.se
Postat av: Katarina

Oj, jag ska väl kanske inte göra reklam...men det är en Canon Power Shot som går att ha i fickan. Ingen dyrare systemkamera alltså.

2008-05-26 @ 18:03:04
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Mycket fina bilder Katarina och tänk att jag åter igen glömt att köpa dessa fantastiskt fina vita sockblommor. I år måste det ske. Själv har vi bara den rödblommiga sorten.

2008-05-26 @ 21:11:33
URL: http://gardener.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0