Till alla mammor

Det är Mors dag nu. När jag var liten fick vi rita kort i skolan "Till Mor" stod det på framsidan och så gjorde vi en lucka som det gick att öppna, och så ritade vi blommor i en vas som syntes i den där luckan. 
Gör barnen sånt idag? Eller förväntas de köpa något till mamma istället? Med tanke på annonseringen i tidningarna så bör de ha en väl tilltagen veckopeng i så fall. 
Min mamma (som fyllde 22 år i februari), kommer till kollitotten för att sitta ner i solen en stund och bli bjuden på kaffe och kaka. Har jag tur kommer något av mina barn att dyka upp också. 
Jag vill gärna ge en blomma till alla mammor - särskilt alla ensamma mammor! Det har jag också varit så jag vet precis hur tufft det kan vara. 
Jag hoppas att ni får en skön dag och kanske ett litet kort också!

image23

Kommentarer
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Det var en väldigt ung mamma du har. Ha det så fint i morgon nu och ät mycket tårta!

2008-05-25 @ 00:02:49
Postat av: Katarina

Slottsträdgårdsmästaren: Hon är född den 29 feb. och har alltså bara födelsedag vart fjärde år...

2008-05-25 @ 08:58:50
Postat av: Gunnel

Åh vilken härlig blogg!! Alla dagar är mammornas dag!!!
Kram Gunnel

2008-05-25 @ 21:58:30
Postat av: Katarina

Gunnel: Roligt att du hittat hit - och du hittar i sommar också hoppas jag IRL :O)

2008-05-26 @ 11:27:19
Postat av: Eva

Är inte bortskämd med morsdagsfirning men kram & "grattis på morsdag" brukar jag få, så ock denna dag, men si då passade jag på att önska mig middag på lotten, så vid 17-tiden kom raringarna traskande med mat från det lokala sushihaket, så då var det bara att lägga spaden åt sidan och hugga in. Mysigt.

2008-05-26 @ 13:01:48
Postat av: Katarina

Eva: Det låter trevligt. Jag undrar vad de gratulerar till egentligen? (jag fick också ett grattis, per telefon från barnet som inte kunde komma) Sig själva? Och de kan de ju få göra iofs, jag bara undrar :O)

2008-05-26 @ 17:31:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0